حمام تمیز و زیبا

راه هایی برای داشتن یک حمام تمیز و زیبا

در این مقاله با رویکرد بهتر و زیبا شدن حما خانه شما راه کارهای را به شما پیشنهاد می دهیم تا از این پس حمام زیبا تر و تمیز تری داشته باشد لطفا نکات زیر را با دقت مطالعه کردن برای یک بار هم که شده آنها را اجرا کنید تا تفاوت را در حمام خود احساس کنید 

 

آی دوش : سازنده کابین های دوش وارد کنند کابین دوش از ترکیه 

مهم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است، بلکه مهم این است که از فضا بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح ببرید.

 

در گذشته حمام نه فقط محلی برای شستشو، که جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کهنه بود. این روزها دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی می شود و حتی گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع می شود. بعضی از حمام های امروزی کاربری های تجملی و رفاهی زیادی نیز دارندک استخرهای کوچک، سونا و جکوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده می شود.

 البته به شرطی که فضای کافی در اختیار داشته باشید. با این حال مهم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است، بلکه مهم این است که از فضا بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح ببرید. عناصر مهمی که در خلق یک حمام زیبا و بی نقص موثرند، عبارت است از کفپوش مناسب، پوشش دیواری، استفاده از هواکشی با قدرت مناسب برای تخلیه بخار، کابینت هایی برای قرار دادن حوله ها و دیگر لوازم و رنگ.

 


کفپوش

در زمان انتخاب کفپوش، نکاتی مانند کیفیت، اندازه، رنگ، طرح و بافت آن را باید در نظر داشته باشید. بهترین انتخاب زمانی صورت می گیرد که قسمتی از حمام را که بسیار توی چشم است، با کفپوش مورد نظرتان بپوشانید (در ابتدا آن را نصب نکنید)؛ سپس اگر نوع، طرح و رنگ آن را پسندیدید، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید. تنها با یک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید، پشیمان نشوید.
از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام، سرامیک است چرا که به راحتی تمیز می شود، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است.

استفاده از سرامیک های شیاردار در اطراف وان توصیه می شود، چرا که موقع خیس بودن کف حمام، این دسته از سرامیک ها امنیت بالاتری دارند و میزان سرخوردگی را کمتر می کنند.

بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کفپوش های دو لایه حاوی لاتکس استفاده کنید. این کفپوش ها توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب می شود و لایه بیرونی که دارای بافت ناهموار است، میزان سرخوردگی را کاهش می دهد. 

تمیز کردن حمام

 

همچنین در حمام هایی که کف آن شیب زیادی دارد، بهتر است موزاییک هایی با سایز کوچک نصب کنید تا هم شیب کمتر به نظر برسد و هم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزاییک ها به وجود نیاید.

از طرف دیگر می توانید چند ردیف از موزاییک ها را طرح دار انتخاب کنید تا دکوراسیون حمام شما دارای بافت و رنگ باشد. بهتر است این ردیف ها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشند.

اگر از سرامیک های سفید و روشن برای کفپوش استفاده شد، بهتر است رنگ قرمز، زرد یا آبی را برای این ردیف ها انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می سازد.

رنگ کفپوش

در سبک ویکتورین، استفاده از سرامیک های طرح دار و گل دار بسیار رایج است. استفاده از سرامیک هایی با طرح گل می تواند فضایی آرامش بخش و شاعرانه خلق کند. در این سبک معمولا از رنگ های آبی روشن، سبز روشن و صورتی کمرنگ استفاده می شود.

 پارتیشن حمام

در سبک مدرن، استفاده از سرامیک های سفید با ترکیبی از رنگ های تند و گرم بسیار رایج است. رنگ سرامیک در آرام شبخشیدن به فرد و برقراری محیطی سرشار از انرژی مهم است. پس رنگی را انتخاب کنید که هم روشن باشد و هم با روحیات شما سازگاری داشته باشد. 

اگر سبک های شلوغ را می پسندید، رنگ های هلویی و زرد درخشان را انتخاب کنید. این رنگ ها فضا را شلوغ تر نشان می دهند. اگر می خواهید که حمام شما بزرگ تر از آنچه هست نمایان شود، بهتر است از رنگ های طبیعی برای سرامیک ها استفاده کنید. 

بهترین توصیه دکوراتورها استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس می کند و فضا را بزرگ تر جلوه می دهد. اگر حمامی بزرگ و عریض دارید، بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا کوچک تر و گرم تر به نظر برسد. 

استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزیینی و دکورهای چوبی در این حمام ها باعث می شود که فضا کوچک تر و گرم تر جلوه کند. همچنین حوله های طرح دار و پوشش دیواری نقش دار، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل می سازد.

 

 آینه حمام

آینه

استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه دادن آن می شود. بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می شود و همچنین باعث تمیزتر به نظر رسیدن آن می گردد. اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد، بهتر است از آینه های مدرن که دور آنها قاب های فلزی به رنگ استیل و برنز است، استفاده کنید. 

 

اگر کفپوش حمام به رنگ چوب است و کابینت های استفاده شده در آن چوبی اند، بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از کابینت های چوبی آن هم به رنگ تیره، حس گرمای حمام را بیشتر می کند.

دوش

سردوش هایی در بازار وجود دارد که میزان آب خروجی را متعادل کرده و در ضمن فشار آب را بالا می برد. این دوش ها در شرایطی که باید در مصرف آب صرفه جویی کرد، می توانند کمک بسیار مناسبی باشند. از طرف دیگر دوش های هوشمندی وارد بازار شده که می تواند دمای آب را اندازه گرفته و آن را با رنگ های متفاوت گزارش کند.

 

تمیز کردن دوش و کابین دوش

چند نکته درباره ایمنی حمام

1- برق گرفتگی از جمله حوادثی می باشد که ممکن است در حمام رخ دهد. تمام وسایل برقی را پس از استفاده از پریز برق بکشید و جمع کنید. برای پریزهای حمام نیز باید از محافظ استفاده کرد. همه سیم های برقی درون حمام باید با روکش  عایق پوشانده شوند، به طوری که هیچ سیمی با آب تماس نداشته باشد.

2- از پادری پلاستیکی نیز می توانید برای کف حمام استفاده کنید. نصب میله هایی به عنوان دستگیره، روی دیواره های حمام نیز ایده خوبی است و می توانید پیش از زمین خوردن، با گرفتن آنها تعادل خود را حفظ کنید.

3- اگر حمام به گونه ای طراحی شده که در آن شیشه به وفور وجود دارد، توجه داشته باشید که جنس شیشه ها باید نشکن باشد (یا حتی به جای شیشه از پلاستیک های شبیه شیشه استفاده کرد) تا موجب بریدگی و پارگی شدید نشود.

4- نظافت حمام موضوع مهمی است که اغلب فراموش می شود. پس از هر چند بار حمام کردن، دیوارها و کف حمام را با مواد پاک کننده بشویید و دستگاه تهویه را روشن بگذارید یا پنجره را باز کنید تا رطوبت خارج شود. در درون حمام حتما سطل زباله درپوش دار، تمیز و مجهز به کیسه زباله قرار دهید. هیچ گاه حوله های کثیف را در حمام روی هم تلنبار نکنید، چون سبب رشد قارچ ها می شود.

 

کابین دوش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *