سرویس بهداشتی کلاسیک

طراحی سرویس بهداشتی و حمام بر اساس سبک کلاسیک

سرویس بهداشتی کلاسیک

سبک کلاسیک  در طراحی سرویس بهداشتی و حمام از گذشته تا به امروز محبوبیت زیادی را کسب نموده است. سبک کلاسیک در واقع همان سبک سنتی غربی است که در دوره معاصر بال و پر بیشتری به خود گرفته است. اگر بخواهیم سبک کلاسیک را تعریف کنیم سبک کلاسیک  به شدت به نظم و تقارن پایبند است. اساس طراحی داخلی حمام و سرویس های بهداشتی کلاسیک بر پایه نظم و تعادل و هماهنگی شکل گرفته است در سبک کلاسیک ثبات تناسب تقارن و تجمل ویژگی های مهم به حساب می آید رنگ بندی های اصلی معماری داخلی حمام به سبک کلاسیک بسیار ملایم ارامش بخش هستندوو زیبایی فضای منزل را چندین برابر می کند.

 رنگ های اصلی معماری داخلی حمام به سبک کلاسیک  رنگ هایی چون برنزی شرابی طلایی صدفی خاکستری زیتونی و آجری  میباشند. در این سبک هر رنگی که به کار می برو باید خاصیت ظریف ،ملایم و ارامش بخش داشته باشند.

 طراحی کلاسیک عناصر دکوراسیون مدرن یا معاصر را شامل نمی شود و به جای آن غرق در سنت است. وقتی صحبت از سرویس بهداشتی کلاسیک می کنیم به یاد کابینت های چوبی و رنگهایی با تن قهوه ای و بژ می‌افتیم که دقیقا هم به این سبک ارتباط دارد. کابینت های چوبی به رنگ شیری سفید یا قهوه‌ای و آینه هایی با قاب های فلزی و طلایی رنگ ،زیبایی سرویس بهداشتی کلاسیک شما را چندان می کند. در حمام هایی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند تجهیزاتی مثل وان یا شیرها جز تزئینات میباشند که معمولاً رنگ قالب انها ا رنگ سفید به همراه رنگ طلایی یا نقره ای است.

 ظاهر حمام

 حمام و سرویس بهداشتی دو رکن اصلی منزل به شمار می روند اگر در دکورکردن آن دقت لازم به عمل نیاید ممکن است خطر آفرین باشد. در قدیم حمام در تمامی خانه ها وجود نداشت. مکان لوکس و غیر ضروری برای خانه به حساب می‌آمد. اما امروزه از مکانهای مهم خانه محسوب می شود حمام در ظاهر و دکوراسیون خانه بسیار تاثیرگذاراست. هنگام طراحی و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک  انتخاب کفپوش وسایل جانبی مثل روشویی کابینتی، کابین دوردوشی، شیرآلات و …مهم می باشند. شیرآلات برنجی مناسب  برای فضاهایی به سبک کلاسیک محسوب می شوند.

 روشویی کابینتی از انواع مدلهای جدید روشویی کابینت دار است که محبوبیت زیادی دارد زیرا روشویی های کابینتی باز در حمام های بزرگ و کوچک زیبا و بسیار کاربردی هستند و با طراحی و دکوراسیون های کلاسیک معاصر و مدرن هم مطابقت دارند.

سرویس بهداشتی کلاسیک

  کابین های دوش در حمام های کلاسیک

 امروزه محصولاتی که به حمام ها و سرویس های بهداشتی خانه‌ها و آپارتمان ها زیبایی وجلوه بصری منحصر به فردی می بخشد دوش می‌باشند که برای حمام ها طراحی می شوند و سبب می‌شوند که فضای داخلی کاملا تغییر پیدا کند کابین اکثر دوش ها از جنس شیشه ساخته می شود.

 کابین  های شیشه ای جلوه بسیار زیبایی به حمام منازل بخشیده و فضای حمام  بسیار آرامش بخش میکند.انتخاب سنگ گرانیت و مرمریت برای کفپوش و دیوارپوش کابین دوش حمام   زیبایی انها را بسیار بالا میبرد.

نصب  پنجره در کابین دوش برای تغییر دادن نمای ظاهری حمام کلاسیک

ساخت یک پنجره به اندازه کوچک می‌تواند تغییر زیبایی را ایجاد کند در واقع نور و پنجره یک فاکتور اضافی اما تاثیرگذار در حمام های کلاسیک محسوب می شود نور طبیعی خورشید اگر در دکوراسیون کلاسیک حمام باشد تفاوت بسیاری در زیبایی و انعکاس نور ایجاد می‌کند. اگر منزلتان نور خورشید را  در دسترس دارید توصیه می شودکه برای کابین دوش خود  پنجره ای را ایجاد کنید تا با بهره گیری از نور طبیعی بسیار دلنشین را برای خود  فراهم آورید.

 در طراحی سبک مدرن کلاسیک ویژگی تقارن را به کار ببرید زیرا فضایی که تقارن را در خود داشته باشد جلوه بصری بسیار زیبا و دلنشینی را ایجاد می کند

 حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک چه رنگی باشد

 همیشه در طراحی حمام و سرویس بهداشتی که به سبک کلاسیک و هر سبک  دیگری انتخاب رنگ بسیار چالش برانگیز است. اینکه چه رنگی انتخاب کنیم تا  فضای منزل را زیبا کند و حس آرامش پاکیزگی را دهد

 رنگ سفید از آن دسته از رنگهایی میباشد که و بعلاوه بر حس آرامش و پاکیزگی را می‌دهد از طرفی دیگر به راحتی می توان آن را با رنگ های دیگری مثل رنگ های بژ قهوه ای کرم و غیره که در  سبک کلاسیک سایر سبک ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند ترکیب نمود.

 از مزیت های دیگر رنگ سفید این است که می توان این رنگ را با مصالح  مختلف مثل کاشی،سرامیک ،سنگ،چوب و غیره ترکیب نمودوفضای بسیار زیبا و هماهنگ را  ایجاد نمود.

 مصالح مناسب سرویس بهداشتی و حمام کلاسیک

 مناسب ترین مصالح برای یک سرویس بهداشتی و حمام به سبک کلاسیک مصالحی مثل سنگ مرمر،گرانیت، سرامیک می باشند که کلاسیک و لوکس بودن و از طرفی  کیفیت مناسب و ماندگاری بالا آنها و همچنین تمیز نمودن آسان آنها از ویژگی های انهاست. یکی دیگر از مصالحی که در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد چوب است. چوب در برابر رطوبت مقاومت دارد جلوه بصری زیبایی را فراهم می آورد چوب باعث می شود که محیط و فضا ارامش بخش گردد

 اما  مصالحی  مثل شیر دوش و لوازم جانبی حمام باشند نیزبایدکیفیت مناسب و بالا داشته باشند. در رابطه با شیردوش و سایر لوازم جانبی حمام نکته این است که جنس این مساله از فولاد ضد زنگ نقره و برنز و همچنین برنج یا از جنس مس باشد بهتر است. در روش های  نوین و به روز تر بر روی این مصالح روکش طلا مات و براق هم استفاده میشود. برای مبلمان و وسایل سرویس بهداشتی و حمام از پلاستیک یا فلز خام استفاده نکنید چون که فلزبه سرعت زنگ میزند و کارایی خود را از دست میدهد و پلاستیک هم خیلی زود دوام خود را از دست داده  و به آسانی شکسته می‌شود.

سرویس بهداشتی کلاسیک

 الزامات سرویس بهداشتی  و حمام در سبک کلاسیک

  اما همان طور که پیشتر شما عزیزان می دانید در سبک کلاسیک استفاده از یک دستشویی ،وان، دوش ،آیینه ،سبد توالت و غیره از الزامات این سبک  می باشد معمولاً این اجزا از مواد طبیعی یا مصنوعی مثل گرانیت،سنگ های دست ساز و… ساخته می شوند استفاده از یک نردبان چوبی ساده هم به عنوان نگهدارنده حوله می تواند یکی دیگر از ملزومات این سبک باشد زیبایی بهداشت حمام را دو چندان میکند در سبک کلاسیک در سرویس بهداشتی یک یا دو آینه کوچک به شکل مستطیلی با قابی از جنس فلز یا چوب به کار بگیرید.

 نورپردازی در حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک

  شما می توانید برای سرویس بهداشتی و حمام خود پردازی نورمصنوعی داشته باشید و یا اینکه به صورت طبیعی نور خورشید استفاده کنید.اگربه نور خورشید دسترسی دارید حتماً از نور طبیعی استفاده فرمایید چون حس و آرامشی وصف ناپذیر را برای فضای خانه ایجاد خواهد کرد. یکی دیگر از گزینه های بهره گیری از نور استفاده از شمع می باشد. استفادهاز شمع های معطر علاوه برایجاد روشنایی عطر خوش و فضایی آرامش بخش را به وجود می آورد.

   دکوراسیون و چیدمان در سبک کلاسیک

 برای چیدمان و دکوراسیون به سبک کلاسیک استفاده از اصول و قواعد این سبک الزامی است.استفاده از رنگ  روشن مثل سفید برای  تزیینات با سرامیک های روشن یا میناکاری همه و همه دکوراسیون شما را  کلاسیک تر نشان می دهد. سبک کلاسیک  سبکی است که مدت هاست  از مد نیفتاده و از آن به عنوان سبک همیشگی یاد می شود و علاقه مندان زیادی را داراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *